Včera jsem se pobavil nad Velkými zprávami, kde jednou z nich byla informace o tom, že muž si neodebral tisícovku z bankomatu, jiný jí našel, odevzdal a policie u banky narazila, protože nesdělila policii, komu bankovka patří kvůli GDPR. Ani televize si netroufla zveřejnit fotku a ukázala divákům rozmazanou šmouhu (taky kvůli GDPR).
Toto byla jedna z umělých a zcela zbytečných zpráv, která jen potvrdila, čím je divák ve večerních hodinách krmen. Ukazuje se, že čas strávený před televizní obrazovkou, která již dnes sama dokáže šmírovat v domácnostech je časem ztraceným. Mimochodem pánové - opatrně s válením se v trenkách a s pivem u televize. Mohlo by se to klidně někde objevit.
Historicky vždy účetní a personalisté chránili osobní údaje zamykáním složek do plechových skříní a jakékoliv dokumenty obsahující jméno a adresu (rodné číslo už teprve ne) nesměly končit v koši na odpadky. A to platí stále. Dokonce je tato praxe pečlivěji popsána v obsáhlém dokumentu, který nese označení Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EÚ 2016/679 ze dne 27.dubna 2016 o ochraně fyzických osob.......... Tímto nařízením měly být nahrazeny doposud platné normy v jednotlivých státech, které jsou svým obsahem v podstatě totožné, jen neukládají povinnost prokázat.
Všichni podnikatelé tedy nejen, že musí chránit osobní údaje fyzických osob, které mají v rámci svého podnikání k dispozici, ale musejí vytvořit dokumenty, jimiž prokáží, že zanalyzovali původní stav ochrany osobních údajů, přijali příslušná opatření, připravili se na incidenty, proškolili své zaměstnance a pravidelně revidují stav.
Vypracovali jsme již desítky takových dokumentů a nelze z nich vytvořit jednotný vzor, protože stav je u každého podnikatelského subjektu jiný. Přesto mnoho podnikatelů s povděkem zaplatí za vytvořený dokument a domnívá se, že tím to pro něj haslo. Ale nehaslo. Podnikatel musí s dokumentem pracovat průběžně a pokud si za účelem vlastní obrany pořídí do firemních aut kamery, musí práci s nimi opět usměrnit ve vnitropodnikové směrnici. .......a pokud legislativa přinese další bonbónek, jako je například Zákon č. 253/2008 Sb. o některých opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a podpory terorismu, který jej nutí provádět podrobnou identifikaci osob, které realizují podezřelý obchod a provádět v této souvislosti další úkony, je třeba i tuto novinku zapracovat do již vypracované dokumentace k GDPR. Přijďte i Vy ně některé naše akce, kde rozebíráme podnikatelské povinnosti a přihlaste se nezávazně na našich kontaktech.
Toto byla jedna z umělých a zcela zbytečných zpráv, která jen potvrdila, čím je divák ve večerních hodinách krmen. Ukazuje se, že čas strávený před televizní obrazovkou, která již dnes sama dokáže šmírovat v domácnostech je časem ztraceným. Mimochodem pánové - opatrně s válením se v trenkách a s pivem u televize. Mohlo by se to klidně někde objevit.
Historicky vždy účetní a personalisté chránili osobní údaje zamykáním složek do plechových skříní a jakékoliv dokumenty obsahující jméno a adresu (rodné číslo už teprve ne) nesměly končit v koši na odpadky. A to platí stále. Dokonce je tato praxe pečlivěji popsána v obsáhlém dokumentu, který nese označení Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EÚ 2016/679 ze dne 27.dubna 2016 o ochraně fyzických osob.......... Tímto nařízením měly být nahrazeny doposud platné normy v jednotlivých státech, které jsou svým obsahem v podstatě totožné, jen neukládají povinnost prokázat.
Všichni podnikatelé tedy nejen, že musí chránit osobní údaje fyzických osob, které mají v rámci svého podnikání k dispozici, ale musejí vytvořit dokumenty, jimiž prokáží, že zanalyzovali původní stav ochrany osobních údajů, přijali příslušná opatření, připravili se na incidenty, proškolili své zaměstnance a pravidelně revidují stav.
Vypracovali jsme již desítky takových dokumentů a nelze z nich vytvořit jednotný vzor, protože stav je u každého podnikatelského subjektu jiný. Přesto mnoho podnikatelů s povděkem zaplatí za vytvořený dokument a domnívá se, že tím to pro něj haslo. Ale nehaslo. Podnikatel musí s dokumentem pracovat průběžně a pokud si za účelem vlastní obrany pořídí do firemních aut kamery, musí práci s nimi opět usměrnit ve vnitropodnikové směrnici. .......a pokud legislativa přinese další bonbónek, jako je například Zákon č. 253/2008 Sb. o některých opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a podpory terorismu, který jej nutí provádět podrobnou identifikaci osob, které realizují podezřelý obchod a provádět v této souvislosti další úkony, je třeba i tuto novinku zapracovat do již vypracované dokumentace k GDPR. Přijďte i Vy ně některé naše akce, kde rozebíráme podnikatelské povinnosti a přihlaste se nezávazně na našich kontaktech.
Komentáře
Okomentovat