Přeskočit na hlavní obsah

Jak prokážete ochranu osobních údajů

Včera jsem se pobavil nad Velkými zprávami, kde jednou z nich byla informace o tom, že muž si neodebral tisícovku z bankomatu, jiný jí našel, odevzdal a policie u banky narazila, protože nesdělila policii, komu bankovka patří kvůli GDPR. Ani televize si netroufla zveřejnit fotku a ukázala divákům rozmazanou šmouhu (taky kvůli GDPR).
Toto byla jedna z umělých a zcela zbytečných zpráv, která jen potvrdila, čím je divák ve večerních hodinách krmen. Ukazuje se, že čas strávený před televizní obrazovkou, která již dnes sama dokáže šmírovat  v domácnostech je časem ztraceným. Mimochodem pánové - opatrně s válením se v trenkách a s pivem u televize. Mohlo by se to klidně někde objevit.
Historicky vždy účetní a personalisté chránili osobní údaje zamykáním složek do plechových skříní a jakékoliv dokumenty obsahující jméno a adresu (rodné číslo už teprve ne) nesměly končit v koši na odpadky. A to platí stále. Dokonce je tato praxe pečlivěji popsána v obsáhlém dokumentu, který nese označení Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EÚ 2016/679 ze dne 27.dubna 2016 o ochraně fyzických osob.......... Tímto nařízením měly být nahrazeny doposud platné normy v jednotlivých státech, které jsou svým obsahem v podstatě totožné, jen neukládají povinnost prokázat.
Všichni podnikatelé tedy nejen, že musí chránit osobní údaje fyzických osob, které mají v rámci svého podnikání k dispozici, ale musejí vytvořit dokumenty, jimiž prokáží, že zanalyzovali původní stav ochrany osobních údajů, přijali příslušná opatření, připravili se na incidenty, proškolili své zaměstnance a pravidelně revidují stav.
Vypracovali jsme již desítky takových dokumentů a nelze z nich vytvořit jednotný vzor, protože stav je u každého podnikatelského subjektu jiný. Přesto mnoho podnikatelů s povděkem zaplatí za vytvořený dokument a domnívá se, že tím to pro něj haslo. Ale nehaslo. Podnikatel musí s dokumentem pracovat průběžně a pokud si za účelem vlastní obrany pořídí do firemních aut kamery, musí práci s nimi opět usměrnit ve vnitropodnikové směrnici. .......a pokud legislativa přinese další bonbónek, jako je například Zákon č. 253/2008 Sb. o některých opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a podpory terorismu, který jej nutí provádět podrobnou identifikaci osob, které realizují podezřelý obchod a provádět v této souvislosti další úkony, je třeba i tuto novinku zapracovat do již vypracované dokumentace k GDPR. Přijďte i Vy ně některé naše akce, kde rozebíráme podnikatelské povinnosti a přihlaste se nezávazně na našich kontaktech.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Podnikatelé v šoku?

Dnešní článek o tom, že podnikatelé jsou šokováni povinností platit poplatek za zápis skutečných majitelů do obchodního rejstříku nás vůbec nešokoval. Před koncem minulého roku jsme nutili naše klienty k tomu, ať zápis učiní dokud je to zdarma. A většina z nich to učinila. Dnes jsou v šoku především ti, kteří se domnívají, že pravidla jsou zbytečná a že rozhoduje jen to, co mají v pokladně. Vzhledem k tomu, že se chystají další změny (například v tom, že finanční úřady budou výsledky hospodaření firem ukládat do Sbírky listin bez vůle podnikatele) proběhnou asi další šoky. Vyvstane ale problém, pokud přístup na obchodní rejstřík bude placený. Pak se ztíží provádění obchodní due diligence a s tím i ručení za neodvedenou daň. Problém se tím nevyřeší i kdyby tento poplatek byl daňově uznatelný. Dobrý hospodář, kterým každý z podnikatelů je, musí vstupovat na obchodní rejstřík poměrně často při rozhodování o svých obchodních aktivitách. Můžeme se tedy těšit na další šokové situace. Jen aby

Jak předejít ručení za neodvedenou daň

S nástrojem  ručení za neodvedenou daňse setkávají hlavně ti, kteří si myslí, že jim projde, když si najdou bílého koně, který jim vystaví fakturu a vědí už předem, že dotyčný daň neodvede. Bohužel se s ním ale mohou setkat i ti, kteří si naběhli na nespolehlivého partnera. Ručení za daň neodvedenou obchodním partnerem není jen pustým přenesením odpovědnosti na podnikatele. Má svůj hlubší význam a ten je v obezřetnosti, která je v podnikatelském prostředí nezanedbatelná. Všechny argumenty spočívající v tvrzení, že nelze kontrolovat prodejce rohlíků, zda odvedl daň jsou irelevantní. Podnikatel, který si je vědom své odpovědnosti a je přiměřeně obezřetný si své obchodní partnery prověří, tedy zejména ty, s nimiž probíhá takový obchod, jehož škoda ve výši ručení za daň by byla citelná. Prověření má nejméně dva důvody. Tím prvním je zjištění, zda obchodní vztahy by neutrpěly újmu pro neschopnost partnera k plnění jeho smluvních závazků bez možnosti sjednat nápravu a tím druhým důvodem je

Proč a jak porozumět účetním výkazům

Brrrr....účetnictví! Jak já to nesnáším!!!. Je to obor pro ženský, které ničemu jinému nerozumějí a jen se šťourají v každém haléři. Celý den sedí nad papíry aby mohly najít, za co mě pořád pronásledovat! Tak takhle nějak vidí mnoho lidí obor účetnictví a co je hůř, patří mezi ně nejeden podnikatel - ovšem ke své škodě. Účetnictví je jediným nástrojem, který umožní přijímat vhodná opatření k usměrnění výsledků z podnikatelské činnosti. Účetnictví je nejdůležitějším nástrojem pro posouzení stavu hospodaření a výše daně. Účetnictví je zrcadlem schopnosti, či neschopnosti podnikatele Bez účetnictví je podnikání jen fuškařením Bez orientace v účetnictví nelze rozvíjet podnikatelskou praxi. CO MUSÍ PODNIKATEL CHTÍT VĚDĚT? 1/ Jaký je stav jeho majetku 2/ Jaký je stav pohledávek a dluhů 3/ Jaký je účetní stav pokladny a zda souhlasí s tím, co si myslí podnikatel 4/ Jaký je vývoj daňového základu pro budoucí zdanění 5/ Jaké má vytvořeny rezervy pro případ negativního vývoje