Přeskočit na hlavní obsah

Pracovní porady


pracovní porady jsou jednou z nejsilnějších zbraní zaměstnavatele pro řízení pracovního výkonu.

Proč zbraň?


Protože prostřednictvím pracovní porady lze prokazatelně ukládat a kontrolovat úkoly.
Protože prostřednictvím porady lze sdělovat povinné i důležité informace.
Protože prostřednictvím porady lze motivovat k pracovnímu výkonu.
Protože prostřednictvím pracovní porady lze zjišťovat a usměrňovat stav a náladu v týmu.
Protože prostřednictvím pracovní porady lze ulamovat rostoucí hroty nezdravého vývoje vztahů.
Protože prostřednictvím pracovní porady lze získat důvěru zaměstnanců ve schopnosti vedení firmy.
Protože prostřednictvím pracovní porady lze prokázat, že firma je dobře řízena.

Umění vést poradu


Spočívá v samotné přípravě. Řídící porady, kterým je obvykle šéf si předem připraví celou poradu tak, že sdělí podstatné informace, zkontroluje a vyhodnotí stav plnění úkolů, určí další postup a umožní účastníkům se vyjádřit. Celý průběh porady je jednak usměrňován s tím, že se diskutující usměrňují k stručnému a jasnému sdělení podstaty toho, co chtějí vyjádřit a nedovolí se bezbřehé a bezcílné mluvení. Podstata sděleného je zaznamenána do zápisu z porady.

Psychologie vedení


Vedoucí porady musí být schopen vystihnout moment, kdy se diskutující dostává mimo hranice podstaty a musí jej včas usměrnit. O metodách se mohou zájemci dozvědět v kurzech a seminářích které pořádáme a pro zájemce připravujeme. Pokud se vedoucí týmu necítí být dost kompetentní k vedení porady, poskytujeme mu podporu přímou účastí v pozici odborného poradce.

Zápis


Zápis z porady a podpisy účastníků jsou významnou součástí úspěchu řízení pomocí porad. Především musejí být zápisy z porad správně administrovány (název firmy, místo a čas konání, prezence účastníků, pořadové číslo porady…). Dále je nutno jednotlivé body zaznamenat srozumitelně a jednoznačně tak, aby bylo možno dosledovat vývoj řešení problémů i účast a vyjádření těch, kterých se řešený problém týká. Dojde-li následně k nějaké mimořádné události, je zápis z pracovní porady nejčastěji nejsilnější obranou zaměstnavatele a jediným důkazním materiálem pro účastníky.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Podnikatelé v šoku?

Dnešní článek o tom, že podnikatelé jsou šokováni povinností platit poplatek za zápis skutečných majitelů do obchodního rejstříku nás vůbec nešokoval. Před koncem minulého roku jsme nutili naše klienty k tomu, ať zápis učiní dokud je to zdarma. A většina z nich to učinila. Dnes jsou v šoku především ti, kteří se domnívají, že pravidla jsou zbytečná a že rozhoduje jen to, co mají v pokladně. Vzhledem k tomu, že se chystají další změny (například v tom, že finanční úřady budou výsledky hospodaření firem ukládat do Sbírky listin bez vůle podnikatele) proběhnou asi další šoky. Vyvstane ale problém, pokud přístup na obchodní rejstřík bude placený. Pak se ztíží provádění obchodní due diligence a s tím i ručení za neodvedenou daň. Problém se tím nevyřeší i kdyby tento poplatek byl daňově uznatelný. Dobrý hospodář, kterým každý z podnikatelů je, musí vstupovat na obchodní rejstřík poměrně často při rozhodování o svých obchodních aktivitách. Můžeme se tedy těšit na další šokové situace. Jen aby

Jak předejít ručení za neodvedenou daň

S nástrojem  ručení za neodvedenou daňse setkávají hlavně ti, kteří si myslí, že jim projde, když si najdou bílého koně, který jim vystaví fakturu a vědí už předem, že dotyčný daň neodvede. Bohužel se s ním ale mohou setkat i ti, kteří si naběhli na nespolehlivého partnera. Ručení za daň neodvedenou obchodním partnerem není jen pustým přenesením odpovědnosti na podnikatele. Má svůj hlubší význam a ten je v obezřetnosti, která je v podnikatelském prostředí nezanedbatelná. Všechny argumenty spočívající v tvrzení, že nelze kontrolovat prodejce rohlíků, zda odvedl daň jsou irelevantní. Podnikatel, který si je vědom své odpovědnosti a je přiměřeně obezřetný si své obchodní partnery prověří, tedy zejména ty, s nimiž probíhá takový obchod, jehož škoda ve výši ručení za daň by byla citelná. Prověření má nejméně dva důvody. Tím prvním je zjištění, zda obchodní vztahy by neutrpěly újmu pro neschopnost partnera k plnění jeho smluvních závazků bez možnosti sjednat nápravu a tím druhým důvodem je

Proč a jak porozumět účetním výkazům

Brrrr....účetnictví! Jak já to nesnáším!!!. Je to obor pro ženský, které ničemu jinému nerozumějí a jen se šťourají v každém haléři. Celý den sedí nad papíry aby mohly najít, za co mě pořád pronásledovat! Tak takhle nějak vidí mnoho lidí obor účetnictví a co je hůř, patří mezi ně nejeden podnikatel - ovšem ke své škodě. Účetnictví je jediným nástrojem, který umožní přijímat vhodná opatření k usměrnění výsledků z podnikatelské činnosti. Účetnictví je nejdůležitějším nástrojem pro posouzení stavu hospodaření a výše daně. Účetnictví je zrcadlem schopnosti, či neschopnosti podnikatele Bez účetnictví je podnikání jen fuškařením Bez orientace v účetnictví nelze rozvíjet podnikatelskou praxi. CO MUSÍ PODNIKATEL CHTÍT VĚDĚT? 1/ Jaký je stav jeho majetku 2/ Jaký je stav pohledávek a dluhů 3/ Jaký je účetní stav pokladny a zda souhlasí s tím, co si myslí podnikatel 4/ Jaký je vývoj daňového základu pro budoucí zdanění 5/ Jaké má vytvořeny rezervy pro případ negativního vývoje